måndag 16 december 2013

He e ju no så aaatt..

Hejsan. Ikväll har jag dammat av min gamla goda dator som jag använde i vasa o. återuppstartat den. Nästan så att det luktar bränt. höhö. Tänk att det snart är juletider och där ute häller regnet ner. Juju. Där for den julkänslan. Har faktiskt inte ens börjat julpynta ännu. Fast lite kliar det i fingertopparna. Kanske imorgon.

Den här helgen som har varit och helgen före det så har vi haft innebandy turnering. Vi har vunnit 4/4 matcher.. så det funkar (Y) 1 turnering med damerna och en med b-flickorna.(eller A eller vad vi nu än ska kalla oss till). Så nu får vi gå på lite julledigt med serieledning i båda serierna.. woppaah.

Jag skall berätta för er vad jag har lyckats med idag. eller egentligen var det igår men. Jag låste ut mig själv från min lägenhet. Okej. inte var det mer än så kan man ju tänka sig. Meeen. Smart som jag är så hade jag mina extra nycklar in i lägenheten också. Så där står jag då tomhänt. Så det blev att ringa åt gårdskarl o. fråga om han vill komma och öppna upp dörren åt mig. Snäll som han var kom han fort men låset till min lägenhet kan krångla lite nusomdå. Så det tog 40 minuter och 3 'karar' för att få upp dörren :'D Tur för mig hade jag inte bråttomt någonståns.
Men på torsdag får jag fint besök av gårdskarl. Han ska byta lås på min dörr. (Y)

[x] Gått på  isen redan iår                                           [x] Haft bastukväll med laget
[x] Besökt Ikea                                                          [x] Inhandlat julklappar
[x] Handlat en massa onödigt från Ikea                       [x] Avis på att Janiina är i Thailand o. steker.
[x] Bakat pepparkakor med Jullan                              [x] Insett att det läcker vatten under diskhon
                       [x] annars nöjd och glad med livet.















Världens finaste Jullan!
Snart blir du 5 år. Så stor du blir!
Jag ber om ursäkt vännen ifall du hade sjuk mage igår.
Jag varnade dig tusen gånger.
Du frossa ju i de na deg :'D

1 kommentar: