söndag 9 mars 2014

Har dränkt våra sorger i helg

Hej hej i stugorna en söndagskväll som denna. Här har jag intagit min plats i soffan med datorn i famnen efter att ha varit på mat vid pappas. Hade planerat att fara o. skrinna ikväll men det vart inte av och sen tänkte jag åka och spela innebandy haha men men här sitter jag ju nu ändå. Lat o. glad. Nöjdast så här. haha. ju.

Jaha som rubriken lyder då så var jag och Emelie ut igår och dränkte våra sorger. Vi började gårdagen med matcher i ylihärmä. Säsongens viktigaste matcher. Vann vi första matchen slapp vi vidare till kval och vann vi andra matchen vann vi serien. Nåja. det kan ju då nu tros att vi förlorade båda matcherna men det gjorde vi inte. Första vann vi 4-1 så ja okej. vi slapp vidare till kval. En stor bedrift i sig men det skulle vara kulare att komma därifrån med att ha vunnit serien. Sista matchen förlorade vi med 3-0. Och och, även fast kanske alla människor säger såhär (helst om man är en dålig förlorare som mig). Men vi var inte sämre än dom. Vi hade mycket boll inom laget, men vad vi borde bli bättre på är skotten. Eller att sikta och att stå i 'maski'. Det förlorar vårt lag på. Jag säger inte att vi har duktiga skyttar. (jag är iaf inte en av dom, haha.) men ändå när pressen är där så sitter inte bollen där den ska. Surt som tusan, menmen bara att öva vidare. Nåja. Dålig förlorar som man är så var det att fara ut och dricka bort sorgerna för vår förlust, och för att lite kanske fira att vi ändå kom till kval. + att vi vann ju ändå en serie, med B-juniorerna. Såså. Helt okej, helt okej.

Nästa helg blir det kval. Spännande tider står framför oss. Om det är som jag har hört så har vi 11 kvalmatcher framför oss. 15 vanliga seriematcher har man och sen 11 kvalmatcher för att slippa till 1:an. Haha okej. Så med lite tur och mycket motivation kanske vi går hela vägen.
Och.. Haha. Oavsett fastän vår serie är över forsätter ju innebandy säsongen med nyykaabiligan. så att.
Har ju investerat i en ny dator så här är jag också nöjd o. gläd.

Tjängliivi. Äter oss fejt o. dränker våra sorger. Höhö. 

Jag o. Emelie igår. Helt okej. 


Mitt mål för nyykaabi ligan detta år är att vinna 1 match. Efter det, vad som än  händer så är bara stora plus. 
Förra året med 'åvslappi' spelade vi en match lika, annars bara förluster. Så att. Rätta namnet hade vi allt.

Livet lekeeer (Y)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar