söndag 9 november 2014

Hola

Hejsan Svejsan. Länge sen sist. Har inte kollat på bloggen alls sen april. Men idag tog jag mig tid att läsa lite ur den och kom på än en gång hur roligt det är att läsa vad man har gjort för en tid sen. Så nu tänkte jag uppdatera lite om hur läget ligger till. Jag har varit återigen i skolbänken. Back to school. Men den här gången hade det inte alls något med vården att göra. Jag vill fortfarande jobba inom vården, det tycker jag jätte mycket om. Men det är bra att ha någon annan utbildning på sidan om, så att man inte är så enformig. Tröttnar man på det ena jobbet är det bara att gå vidare till ett helt annat, utan att behöva utbilda sig på äldre dar. Jag bakom skolbänken trodde jag inte att man skulle få se igen. Men den här utbildningen håller bara på i ett knappa halvår. 3 månader i skola och 5 veckor praktik i Spanien. Jag har varit super lyckligt lottad och fått en underbar klass. Alla är så framåt riktade och full av humor och galenskap. Super! Ett härligt gäng att åka till Spanien till. Själva skolan har jag också trivits med. Det har inte varit så tungt med en massa läxor och prov. Jag har endast haft 1 skriftligt prov under mina 3 månader. (passar mig utmärkt). Vi har även fått göra utflykter från skolan med andra elever från idrottslinjen. Och där har vi fått ha aktiviteter åt dom och även guidningar av t.ex. öjberget. Skolan är över nu och nu är det SPANIEN SOM GÄLLER!

Så himla spännandeee är det. Imorgon ska jag packa. Packa för fem veckor. Kommer bli sjukt svårt. Jag är sämst på att packa. Tar mig med allt för mycket och allt för onödiga saker. + att jag glömmer hälften av det viktiga sakerna bakom mig. Haha wellwell, det finns väl att köpas där också. Svårt att packa också när det på dagarna kan vara mellan 15-20 grader och på kvällen/natten så kan det vara från 5+ uppåt. Man måste ju ha med sig varma kläder då också. Har inte riktigt insett ännu att man faktiskt kommer vara borta i 5 veckor. Att jag kommer lämna Finland. Men jag vet att det kommer bli super kul och att vi kommer ha fullt upp på dagarna där. Vad vi då kommer lära oss på plats vet jag inte, men jag hoppas verkligen att det är mycket praktiskt. Men det tror jag nog ändå. Jag har faktiskt inskaffat mig ett häfte där jag hade tänkt skriva om mina dager i spanien. Men hur mycket det häftet kommer att öppnas vet jag då inte. Kanske första dagen och sen ligger den längst ner i min kappsäck. Haha. 

ADIOS.
 Kalas klassen.


 Sista dagen skulle vi måla en tavla. Över vad vi förknippar med vår tid på Norrvalla.
Mycket vacker tavla.

Sista ollis-tisdaan (Y)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar