söndag 15 februari 2015

Passar som hand i handske

TJENAAA!! Haha i'm back. Haha nej då ljuger jag. Jag tycker det är alltid lika kul att titta igenom min blogg och läsa gamla blogginlägg och så blir jag lika taggad varje gång att skriva ett inlägg. Dock dör passionen för det ut lika snabbt som den kom. haha! Det var ju ändå inte såå länge sen sist jag uppdaterade något här. Och jag är fortfarande den samma Johanna. Haha.
Reseledar skolan var super skoj! skulle aldrig ta tillbaks den tiden! Nu är det typ två månader sen jag kom hem från Spanien. Ett helt galet Spanien. Man kan absolut säga att det är ett minne för livet. Dom lovade oss tunga och långa skoldagar, lärorika upplevelser, personlig utveckling samt vänner och minnen för livet. Och man kan absolut checka av varje punkt.  När man är gammal och sitter på ett pensionärshem så är det säkert såna dagar man blickar tillbaks till.

Nu är det nytt år och nya möjligheter som gäller. När jag kom hem från Spanien var jag verkligen super taggad att åka ut och jobba, och det är jag fortfarande om jag fick chansen att åka. Åkte till Helsingfors i Januari på jakten efter ett aktivitetsguide jobb i Turkiet. Vi gav verkligen järnet. Haha kanske lite väl nästan. Vi gjorde verkligen allt det som vi hade lärt oss från guide skolan. På intervjun vart jag lagt på test på mina finska kunskaper. 
-Frågade du hur många barn jag har? 
Intervjuaren: - Nej, jag frågade vilka arbetsuppgifter du har. 
Hahaha! så att. Efter det ville hon inte ställa några fler finska frågor till mig. Hahah!
Tyvärr fick jag inte jobbet i slutändan, blev lagt på stand by list.. men det finns ju fler chanser :D
Istället fick jag chansen att börja inom dagisvärlden. Det som jag har önskat jobba inom ända sen jag började på närvårdare. Tänk att få leka hela dagarna och få betalt för det. Det passar som hand i handske för mig. Jag börjar redan imorgon. Kommer bli super spännande!!!!!! Jag är så taggad!
Kommer att sakna min arbetsplats som jag har jobbat av och på nu i ungefär 4 år. Tror dock inte att det kommer bli mina sista skift där i helgen. Trivs för bra ;)

Nu ska jag gå och sova så jag är utvilad för en heldag med lekande barn. TJOLAHOPP!

En flera års gammal bild från min första dagis praktik på Närvårdare.
Jag stortrivdes! (Y)

2 kommentarer:

  1. Nämeen så do ska böri på dagis?! VA KUL!! :D Synd dock att it vi kåmbe va jobbarkompisar lika ofta.. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA TACK :D rikti kul no jå! Jaa, ja vet! vi hindar ju int ejns arbejt ilag ett skift :)

      Radera